αλλαγές στην αξιολόγηση και τον τρόπο προσλήψεων των εκπαιδευτικών,
ψηφιοποίηση των σχολικών βιβλίων
πιστοποίηση ξένων γλωσσών από το σχολείο
είναι εν ολίγοις αυτά που θα περιλαμβάνει και θα υλοποιεί το "Νέο Σχολείο" σύμφωνα με το το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.
Ένας ιστορικός της εκπαίδευσης ίσως θα μπορούσε να πει αρκετά περισσότερα και εμπεριστατωμένα για τις "μεταρρυθμίσεις" που έχουν γίνει ως τώρα. Για το τι αποτέλεσμα είχαν αυτές οι "μεταρρυθμίσεις", ακόμα προσπαθώ να καταλάβω αν και σε πόσο καλύτερη θέση βρίσκεται σήμερα ένας υποψήφιος της θεωρητικής κατεύθυνσης από έναν παλιό τριτοδεσμίτη ή αν η κατάργηση της βάσης του 10 είναι κάτι που δημιουργεί λιγότερο άγχος. Αν πάω και στα πιο μικρότερα χρόνια, πόσο ελεύθερο χρόνο είχαμε για να παίζουμε και να είμαστε παιδιά... αλλά θα μου πεις δεν είχαμε όλα αυτά τα "ενδιαφέροντα" μαθήματα που διδάσκονται (;) σήμερα στο Δημοτικό και αργήσαμε πολύ να μάθουμε τι σημαίνει η λέξη φωτοτυπία/ες.
Καλά όλα αυτά τα οποία εξαγγέλλονται και θα ήταν ακόμη καλύτερα αν ήταν γειωμένα στην πραγματικότητα.
Αλήθεια, όμως, αυτός ο μέντορας θα μπορεί να πεί με ειλικρίνεια αυτά που έλεγε πολλά χρόνια πριν ο Κονδυλάκης;
Τα μαθήματα άρχισαν με μίαν προσλαλιάν προς τους μαθητάς, εις την οποίαν είπα τα εξής περίπου:
-Δεν είμαι από τους δασκάλους τους οποίους εγνωρίσατε μέχρι τούδε. Θέλω να γίνω φίλος σας και όχι τύραννος, να σας φανώ ωφέλιμος και όχι να σας κάμω δειλούς και ταπεινούς∙ να με σέβεσθε και να με αγαπάτε και όχι να με τρέμετε. Μερικοί από σας άλλωστε κοντεύει να έχετε την ηλικίαν μου. Έως χθες ήμουν και εγώ μαθητής και δεν επιθυμώ να με μισήσετε, όπως εμίσησα εγώ μερικούς από τους δασκάλους μου. Δεν θ’ απαιτώ να μαθαίνετε μεγάλα πράγματα, τα οποία να μη σας αφήνουν καιρό να παίζετε, ως απαιτεί η ηλικία σας. Αλλά τα ολίγα αυτά εννοώ να τα μαθαίνετε καλά. Φρονώ ότι με το γλυκύ θα κάμωμεν καλύτερα την εργασίαν μας, ενώ οι άλλοι δάσκαλοι νομίζουν απαραίτητον το ξύλον και τας ύβρεις. Σας παρακαλώ, μη με αναγκάσετε να πιεστεύσω ότι έχω άδικον και ότι έχουν δίκαιον οι άλλοι δάσκαλοι».
Οι μαθηταί μου ήκουσαν τους λόγους μου με έκπληξιν, ήτις επί τέλους μετεβλήθη εις ακτινοβόλημα χαράς.
Ι. Κονδυλάκης, Όταν ήμουν δάσκαλος (απόσπασμα).
1 σχόλιο:
Το χειρότερο είναι ότι αυτές οι αλλαγές και οι μεταρρυθμίσεις και οι εκσυγχρονισμοί, μοιάζουν να μην έχουν κανένα κεντρικό σχεδιασμό. Γέρνουν προς μια αφηρημένη προοδευτικότητα, ξεχνόντας τα πιο βασικά: Γραφή, ανάγνωση, μαθηματικά, γεωγραφία, ιστορία, κοινωνικοποίηση.
Δημοσίευση σχολίου